29. september 2010

Marcus Rubin: Bibelen på bloggen

Sjældent har jeg læst en bog, hvor jeg er gået fra at være meget begejstret til nærmest at glæde mig til at blive færdig med bogen, som jeg har haft det med "Bibelen på bloggen".

Bogen er denne måneds bogklubsbog, og det har været et spændende bekendtskab. Jeg havde kun et overfladisk kendskab til Bibelen og dens fortællinger og beretninger, inden jeg startede på bogen.

Kapitlerne om Det gamle testamente var spændende og underholdende skrevet, og jeg fik genfortalt mange af de små historier, som jeg kan huske fra skolen. Også startede jeg på kapitlerne om Det nye testamente, også dalede min begejstring for bogen lige så stille. Jeg har egentligt lidt svært ved at sætte ord på, hvad det var, der gjorde det, men det føltes meget som gentagelser.

Men jeg må indrømme, at særligt Johannes åbenbaring var ret spændende at læse om. Jeg kan stadig huske, hvor stort et indtryk min præst gjorde på mig under konfirmationsforberedelserne, da han fortalte om alle de ulykker, der ville indtræffe ved dommedag, og som de var beskrevet i Johannes Åbenbaringen. Og jeg siden da, har jeg nærmest været bange for at høre om Johannes åbenbaring, men endelig er jeg kommet den lidt nærmere.

Alt i alt er Bibelen på bloggen en bog, som jeg er glad for at have læst, og særligt kapitlerne om Det gamle testamente kunne jeg godt finde på at læse igen, især hvis jeg har en bibel ved min side, så jeg selv kunne læse nogle af versene, der bliver omtalt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar