20. september 2010

Madpandekager

I sidste uge lavede jeg en omgang madpandekager med kyllingfyld. Opskriften er fra AMO's 3. bagebog. Jeg er meget begejstret for bagebogen, da der er også er en del opskrifter på mad og ikke kun bageopskrifter. 



Desværre synes jeg, at madpandekagerne blev lidt kedelige. Dels var jeg ikke så skarp til at bage pandekagerne, da de blev ret hårde i det. også var fyldet ret kedeligt. Men fyldet kan man jo rette op på enten ved at krydre fyldet mere eller ved at komme noget andet fyld i. 
Og da jeg sad og spiste retten kom jeg til tænke på nogle madpandekager, jeg engang lavede af majsmel, de var gode, men gad vide, hvordan jeg lavede dem, og hvad jeg kom i?




Tilbage til nutidens pandekager, hvor I ikke skal snydes for en opskrift på madpandekagerne.
8 stk

Pandekagedejen:
75 g mel
½ tsk salt
2 æg
2 dl mælk
25 g smeltet smør

Fyld:
300 g kyllingfilet i strimler
1 hakket løg
300 g sqaush
1 spsk olie
1 fed hakket hvidløg
1 dl ærter
1 dl madlavningsfløde
1 tsk salt
lidt peber
75 g reven ost

1. Pisk mel, salt, æg og mælk sammen til en ensartet dej og rør det smeltede smør i. Bag 8 tynde store pandekager.
2. Svits kyllingestrimler og hakket løg i olie 2-3 min. Kom sqaush i små tern og hvidløg ved og svits endnu 3-4 min.
3. Tilsæt ærter og madlavningsfløde, kog op og smag til med salt og peber.
4. Fordel fyldet på pandekagerne, rul dem sammen, læg dem i et ovnfast fad og drys med reven ost.
5. Bages ca. 15 minutter ved 200 grader. 

2 kommentarer:

  1. Ha ha, dem lavede jeg også i går, bare med kalkun i stedet for kylling. Mine pandekager blev SÅ lækre, men jeg synes altså også at fyldet var keeeeedeligt, selvom jeg havde proppet lidt chili i også. - Kæresten synes dog at de var virkelig lækre (men måske ville han bare være flink?).

    SvarSlet
  2. Hvor jeg glad for, at det ikke kun er mig, der synes at fyldet er kedeligt. Jeg kom endda også lidt chili i, men det hjalp ikke.

    SvarSlet