25. september 2010

Fødselsdagsmuffins

Tidligere på ugen havde min kæreste fødselsdag. Da han er meget kageglad, bagte jeg en omgang bananmuffins til ham som en ekstra lille fødselsdagsgave, Og kagerne og min gave bragte næsten lige meget glæde.


Muffins'ene er saftige med en blød midte, og smager dejligt af banan og chokolade. Dog skinner fromage frais'en igennem som en bismag.

Jeg er kommet frem til, at jeg bedre kan lide de bananmuffins med kanel, som jeg bagte for et par uger siden. Men det er jo godt med lidt variation i kagerne.

Opskriften er en, jeg har fundet på internettet engang.

20 stk

2 æg
1½ dl sukker
1 dl sirup
2 dl fromage frais
5 dl hvedemel
1 spsk bagepulver
75 g smeltet smør
2 store moste bananer
75 g hakket mørk chokolade

1. Pisk æg, sukker og sirup luftigt og skummende. Tilsæt fromage frais og rør. Sigt dernæst mel og bagepulver  i dejen.
2. Rør smeltet smør, banan og chokolade i dejen.
3. Fordel dejen i smurte forme og bag i ca. 20 minutter ved 200 grader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar