16. september 2010

Akupunktur

Jeg er startet op på et akupunkturforløb for at få en krop i balance. Og det har været en helt ny og en lidt grænseoverskridende oplevelse for mig. Jeg tænker stadig på, hvordan akupunktøren dog ud fra min puls og min tunges udseende, kan fornemme at min lever er overbelastet. Det har jeg med min naturvidenskabelige skoling lidt svært ved at forstå.

Jeg får sat nåle i rundt om på kroppen, sidst særligt for energi og for støtte af lever og tyktarm. Jeg havde blandt andet nåle i lige under næsen, og det var lidt mærkeligt ligge og se på. Når alle nåle er sat i, får jeg et varmetæppe over mig, også bliver det sat afslappende musik på anlægget, også ligger jeg der en halv times tid og slapper af, mens nålene virker. Og de virker altså, første gang gjorde det ondt i et af punkterne, og denne gang kløede det i nogle af punkterne med nåle.

Bagefter får jeg også øreakupunktur, og det er jeg ikke særlig begejstret for. Jeg får skudt små nåle ind på visse punkter i øret, og det gør vildt ondt, lidt lige som at få lavet huller i ørerne. Det gør ikke ondt at få de store nåle sat i under den almindelige akupunktur, et lille prik også sidder den der.

Nu ser jeg frem til den der energi, der blev prikket til sidst :)

3 kommentarer:

  1. Ja du bliver ikke til at styre på 10 tønder land imorgen ;)

    Gør du det for at fremme graviditet ? Eller hvorfor denne etikette ?

    SvarSlet
  2. Jeg kan kun anbefale akupunktur ;) Det hjalp både da jeg fik det for smerter i armen, og for kvalme da jeg var gravid.
    Men jeg besvimede næsten første gang der blev sat nåle i mig :D

    God fornøjelse med det!

    SvarSlet
  3. Mutter: Jeg har faktisk haft lidt mere energi og overskud end sædvanligt de sidste dage, så jeg tror det virker. Og akupunkturen er for at støtte min krop gennem en hormonbehandling.

    Linda: Det er dejligt at høre, at du har gode erfaringer med akupunkturen.

    SvarSlet