26. august 2010

Store luftige bananmuffins





I aftes havde jeg besøg af halvdelen af bogklubben, og jeg havde bagt bananmuffins til os. Vi havde en hyggelig aften med bogsnak, diskussion af H&M nye kollektion og meget seriøs snak om bogklubbens kommende aktivitet.

Opskriften er en gammel klassiker i mit køkken fra dengang Hjerteforeningen havde opskrifter i Urban. Så muffins'ene er måske endda lidt sunde ;) De smager i hvert fald rigtig godt, og de er luftige og saftige.

12 stk

2 æg
250 g brun farin
200 g hvedemel
2½ tsk bagepulver
2 tsk kanel
½ dl oliemargarine
2 modne bananer
40 g hakket chokolade

1. Pisk æg og brun farin luftigt
2. Bland mel med bagepulver og kanel og vend det i æggemassen sammen med oliemargarine, moste bananer og chokolade
3. Fordel dejen i 12 muffinsforme og bag dem ved 175 grader ca. 20 min

Jeg fik 12 muffins i en form og to små ud af dejen. Jeg har nogle gange kommet mere chokolade i, men jeg synes faktisk ikke det er nødvendigt, da kanelen og den brune farin giver masser af smag.

5 kommentarer:

  1. De ser seriøst gode ud.. Kunne godt lige ha' brugt et billede af en skåret over eller bidt af, så man ku fornemme chokoladen ;)

    SvarSlet
  2. De er også rigtig gode :) Chokoladen er ikke dominerende i dem.

    SvarSlet
  3. Kage panik !!.......Hvor har du gemte den?????

    SvarSlet
  4. Der var nogen, der spiste dem alle sammen....

    SvarSlet
  5. Kan jeg komme med i den bogklub. Mums

    SvarSlet