13. august 2010

Soul Kitchen

Soul Kitchen, det kunne næsten være et kælenavn for mit eget køkken, når jeg har gang i eksperimenter, men det er nu titlen på en tysk film, som min kæreste og jeg så på min fødselsdag.

Filmen Soul Kitchen er instrueret af Faith Akin, der instruerede den tysk-tyrkiske film "Mod muren" fra 2004. Den film var jeg meget begejstret for, så derfor valgte jeg, at vi skulle se Soul Kitchen.

Jeg vidste ikke rigtig, hvad vi egentligt gik indtil, ville filmen være sjov, sørgelig, uhyggelig, grusom eller noget helt femte. Filmen er en komedie uden at være plat eller fyldt med fald-på-halen komik.


Soul Kitchen handler om tysk-græske Zino, der ejer restauranten Soul Kitchen. Det går egentligt ikke særlig godt for Zino, og filmen handler om alle hans problemer med kærsten, der rejser til Shanghai, en kriminel bror, skattemyndighederne, fødevarekontrollen og en dårlig ryg.


Filmen er virkelig god, og med mange gode skuespilpræstationer. Jeg ser ikke mange tyske film, så derfor kendte jeg ikke nogen af skuespillerne, og det er forfriskende med helt ukendte skuespillere. Jeg blev i rigtig godt humør af at se filmen, og den var meget livsbekræftende og fuld af liv og kærlighed til både mennesker og mad. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar