31. august 2010

Læst i august

Så gik endnu en måned i årets bogudfordring. I denne måned har jeg læst:

  • Camilla Läckberg: Havfruen
  • Margit Sandemo: Fanget af tiden
  • Elsebeth Egholm: Vold og magt
  • Sara Blædel: Hævnens gudinde
  • Rachel og Israel Rachlin: 16 år i Sibirien

Det har for alvor stået i krimiernes tegn. Da jeg havde læst Sara Blædel, var jeg også fyldt godt op af krimier, og nu skal jeg ikke lige læse det i det næste stykke tid.
Det er jo nærliggende at sammenligne de tre krimier lidt. Og jeg synes bedst om Sara Blædel, hendes historier virker mest realistiske, mens Elsebeth Egholms fortællinger bliver mere og mere søgte. 

Jeg læste også en bog i Sagaen om Isfolket, og endnu en gang var det med nerverne udenpå tøjet, at jeg læste sådan en bog, for den var spændende. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar