16. august 2010

Karen Blixen: Skæbneanekdoter

Jeg er blevet rigtig glad for at lytte til lydbøger, og det har jeg tilbragt en del tid med i løbet af sommeren. Senest har jeg hørt en samling af Karen Blixens værker, der kaldes Skæbneanekdoter. Lydbogen er indlæst af Chili Turéll, jeg synes, hendes stemme passer rigtig godt til fortællingerne.

Skæbneanekdoter består af 5 forskellige noveller/romaner, hvor den mest kendte nok er Babettes Gæstebud. På forhånd havde jeg ikke det store kendskab til Karen Blixen, men jeg er meget begejstret for de fem fortællinger, som Skæbneanekdoter består af. Historierne rørte mig, og gav noget at tænke over, og det kan jeg godt lide. Også var flere af historierne også virkelig god underholdning forstået på den måde, at jeg spændt ventede på, hvad der nu ville ske.

Efter mine første erfaringer med Karen Blixen har jeg lyst til at grave mere i hendes forskellige værker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar