18. august 2010

Islandsk power

I aftes var jeg i VEGA for at opleve Jònsi's meget roste koncert. Det var en kæmpe oplevelse både for øjne og ører. Han havde lavet et stort visuelt show med tegninger, video og lys til bagtæppet, der blev vist sammen med numrene. Og det var virkelig godt og meget betagende.

Jeg har ikke det store kendskab til Jònsi, så jeg gik indtil koncerten med et åbent sind. Og jeg fik bestemt en musikalsk oplevelse både med stille numre og numre med masser af gang i.

En dansk sangerinde med fornavnet Agens varmede op. Og hendes musik var smuk og meget melankolsk. Jeg fik lyst til at sidde og høre musikken på en kold efterårsdag med regn og rusk - eller en dag i august 2010.

Alt i alt var det en god musikaften. Den eneste anke var, at det var drønvarmt i VEGA og vi stod som sild i en tønde. Jeg ville ønske, at der havde været åbent op til sæderne ovenpå, for så havde jeg helt sikkert nydt showet meget mere, hvis jeg kunne sidde deroppe.

Billedkilde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar