10. august 2010

Camilla Läckberg: Havfruen

Havfruen er den sjette krimi om journalisten/forfatteren Erica og hendes mand Patrick, der er politibetjent.

Jeg vil ikke gengive så meget af handlingen, da jeg ikke vil afsløre noget for nogen, der ikke har læst bogen. Bogen er bygget op som flere af de andre af Camilla Läckbergs krimier. Dels følger man opklaringen af en politisag og forholdet mellem Erica og Patrick, og dels får man flash back af en af hovedpersoners tidligere oplevelser. Det fungerer meget godt. Til gengæld er jeg rigtig træt af, at man kan læse, at betjentene eller Erica finder ud af noget, også får man som læser ikke noget at vide, før meget senere, hvis man da ikke har regnet plottet ud, og det er da trælst.

Der er mange forskellige personer involveret i bogens plot, og det krævede lige lidt tid at få styr på alle personerne. Det er mindst et halvt år siden, jeg læste den 5. bog i serien, så derfor havde jeg glemt en del af handlingen i den bog, og hvad der var sket for  flere af Patricks politikolleger. Jeg tror, det er en fordel at læse bøgerne ret hurtigt efter hinanden, så man ikke glemmer, hvad der sker.

Nu kommer jeg til at slutte af med en lille spoiler, så hvis du ikke vil vide mere, så stop med at læse.




Min største anke over bogen er afslutningen. Det kan man simpelthen ikke, nu skal jeg gå rundt i total uvished, indtil den næste bog Fyrmesteren udkommer på dansk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar