8. juli 2010

Richard Yates: Revolutionary Road

Jeg har hørt Revolutionary Road som lydbog, og det var en dejlig oplevelse. Jeg er blevet meget begejstret for at få læst historie, mens jeg er ude at gå. Jeg har også lagt i sofaen, mens der bliver læst højt, desværre er det med fare for at falde i søvn.

Det er en helt anden bogoplevelse at lytte til fortællingen i stedet for selv at læse den.

Revolutionary Road handler om ægteparret Frank og April Wheeler i årene efter 2. Verdenskrig. Frank har et arbejde, som han dybest set ikke gider have, og April er hjemmegående husmor. Frank og April er begge utilfredse med deres situation i livet, og en dag beslutter April, at der skal ske noget stort i deres liv. Da denne beslutning er truffet, ændrer Frank sig meget, og endelig har Frank og April et fælles mål i livet udover deres to børn.

Handlingen i bogen udvikler sig stille og roligt, både med Frank og April og deres naboer på vejen. Der er mange gode dialoger i bogen, og her er lydbog fantastisk,  for alle detaljerne, stemningerne og tonelejerne kommer med. Det er en underfundig bog, hvor jeg blev overrasket over handlingen flere gange, og jeg var meget spændt på at høre mere.

Beskrivelserne af forholdet mellem Frank, April og deres naboer er rigtig gode, og jeg kunne hurtigt danne mig et billede af de enkelte personer i bogen. Og det ser jeg, som et stort plus. Alt i alt en dejlig lydoplevelse.

2 kommentarer:

  1. hvor morsomt! jeg er netop selv lige blevet færdig med at høre den i dag!

    SvarSlet
  2. Det var da et pudsigt sammentræf. Synes du godt om bogen?

    SvarSlet