6. juli 2010

Minder

Lige nu blomster nogle træer med en helt karaktertisk duft. Jeg ved ikke, hvad træerne hedder, og jeg har endda siddet og googlet forskellige træsorter for at se, om jeg kunne finde den rigtige. Men det er ikke lykkes.

Denne duft fra disse træer bringer minder frem fra, da jeg var på i et praktik ophold på München Tekniske Universitet i 2004. Jeg kan tydelig huske morgenstemningen, når jeg gik ned på universitetet i en duft af disse træer, og det lille minde bringer så meget mere frem. De gode venskaber jeg fik, de mange udflugter jeg var med de andre praktikanter, de mange øl i biergarten, den underlige kantinemad og at jeg fik lov til at tale tysk i to måneder og blive rost meget for det.

Solnedgangen i haven ved Nümphenburg

Og taler nogen om München i dag, så bliver jeg helt salig, og jeg vil gerne ned og genopleve byen og stemningen.
Fra tårnet på München gamle rådhus 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar