27. juli 2010

Maise Njor og Camilla Stockmann: Charlie Hotel Oscar Kilo

Jeg blev færdig med Maise Njor og Camilla Stockmanns anden bog med mailkorrespondancer i sidste uge. Jeg har gået et par dage og tænkt over mange af deres "samtaler", og jeg føler mig ramt.
Jeg blev meget rørt af Maise Njors tanker om hverdagen og livet, og at hun i mange år havde forventet fest hver eneste dag, og sådan er livet ikke hver dag, i hvert fald ikke hendes og heller ikke mit. Og hun var skuffet over, at det ikke var en fest hver dag, og tidligere havde jeg det på samme måde, men det sidste års tid har jeg arbejdet meget med at nyde hver dag. For som de to kvinder også skriver om, så er livet så kort, og jeg vil ikke gå og være bitter over, at jeg ikke har det sjovt og godt, hvis jeg selv kan gøre noget.

Bogen er meget interessant og spændende at læse, og bogen er krydret med masser af små sjove og underfundige anekdoter, der bringer smil frem på læben. Jeg vil varmt anbefale bogen, den ramte mig og satte mange tanker i gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar