1. juli 2010

Fornøjelsen ved Facebook

Jeg har efterhånden brugt mange timer på Facebook. Hovedformålet har været at følge med i mine venners liv, men jeg er også god til at følge med i mine venners venners liv.

Særligt, let er det at følge med, når en af mine venner bliver tagget i et billede af en af deres venner. Af og til har jeg mulighed for at se hele fotoalbummet og ikke kun de billeder, hvor min ven er tagget. Og jeg indrømmer det, selv om jeg ikke kender personen, så skal jeg da lige se hele fotoalbummet. Så har jeg været med til et par bryllupper, børnefødselsdage, rejser og hverdagsliv i tidens løb på Facebook.

I sig selv kan det undre mig, hvorfor jeg gang på gang lige skal se et album fyldt af mennesker, jeg ikke kender. Men mere undrer det mig, så lidt privatliv nogle personer har på Facebook, og at de ikke tænker over, at mange mennesker kan sidde og se deres profil og billeder.

2 kommentarer:

  1. Jeg undres også over de som har deres albums og for den sags skyld også profil åben for alle og enhver.

    Har selv luret med steder, bare for at se hvor uforsigtige folk er.

    Min egen profil er pænt lukket til og albums?
    De kan kun ses af mine "venner" og det har de været lige fra jeg åbnede min profil.

    SvarSlet
  2. Vi er helt enige.

    Jeg har også lukket godt af, det kun er mine venner, der kan se min profil og billeder.

    SvarSlet