10. juli 2010

Alle mine veninder

Jeg har haft en rigtig dejlig venindeuge i denne uge. Mit sociale liv er blevet aktivt igen, efter en lang periode med lidt stilhed. Det giver mig masser af energi at være sammen med mine veninder, og som en ekstra bonus så værdsætter jeg også tiden med min kæreste og min alenetid højere, så der skal være ligevægt mellem de tre ting.

Mandag var jeg sammen med de andre skønne ufrivilligt barnløse kvinder. Det er så skønt at have et forum at læsse alt de dumme oplevelser fra fertilitetsbehandlingen, de sorte tanker, håbløsheden af hos nogen der ved, hvordan jeg har det.

Onsdag var det tid til månedens bogklubsmøde. Mødet var helt anderledes end normalt, men meget sjovt og lidt grænseoverskridende. Også fik vi en rigtig god diskussion af månedens bog "Griberen i rugen".

Torsdag mødtes jeg med en studieveninde og hendes lille datter. Datteren har lige lært at smile, så jeg fik et par store smil, inden lillepigen blev puttet. Vi købte os en is og travede rundt om Christianshavns Vold. Vi havde en god samtale om alt det, der omgiver os i livet. Desværre skinnede solen ikke som håbet, da det regnede ret kraftigt til tider, så vi brugte noget tid på at stå i ly under træerne.

Fredag var igen tid til at se bogklubsveninderne. Det var mit fjerne møde med to af dem i løbet af 12 dage, så vi får plejet vores venskab. I aftes fejrede vi Monas fødselsdag, og det var hyggeligt med dejlig mad, fantastisk is og varmt varmt vejr.

I aften skal jeg være sammen med min kæreste, vi skal grille og se filmen "500 days of summer". Det er min kæreste, der har bestemt filmen, og det overrasker mig lidt, da han normalt ikke er til den type film.

I næste uge fortsætter oplevelserne med veninderne. Det er en dejlig måde at bruge sommeren på, arbejde om dagen, skønt samvær om aftenen og weekenden til afslapning. Jeg er meget tilfreds og glad.

Og til slut en lille hyldest til alle mine skønne veninder: Sys Bjerres venindesang, som jeg synes er fantastisk.

2 kommentarer:

  1. Jeg har også haft en super uges tid med veninderne.. Desværre er de fleste på ferie, så det har foregået over telefonen. Men har set nogen hver dag, og det er virkelig guld værd! Det giver god energi :-)

    SvarSlet
  2. Det lyder som en rigtig dejlig uge, og ja, det giver fantastisk energi at være sammen med veninderne.

    SvarSlet