13. juni 2010

Jussi Adler-Olsen: Fasandræberne

Fasandræberne er anden bog i serien om kriminalkommissæren Mørck. Mørck støder på en gammel sagsmappe med et drab på et søskendepar. Der er en dømt i sagen, men der er noget mystik ved sagen.

Mørck begynder at grave i sagen og finder frem til en gruppe af tidligere kostskoleelever, der har dyrket vold og mord på både dyr og mennesker.

Bogen er både meget fængende og samtidig dybt frastødende pga. alle de uhyrligheder som kostskolegruppen står bag. Og jeg tænkte ofte, at sådan her, kan mennesker da ikke være, også var jeg glad for, at det blot var en bog.

Til trods for al volden, så kan Fasandræberne varmt anbefales.

3 kommentarer:

  1. Jeg er netop i gang med at læse "kvinden i buret" af samme forfatter, har også kun hørt godt om denne bog, så tror jeg vil fortsætte med den :)

    SvarSlet
  2. Åh den må jeg læse! Og den første bog i serien! Har fulgt din blog i et stykke tid - den er super fin!

    SvarSlet
  3. Anja: Fortsæt endelig med Fasandræberne.

    Theresa: Tak for rosen :)

    SvarSlet