11. juni 2010

Der er så hyggeligt på KVL

I dag har jeg været en tur på den Kongelige Veterinære Højskole, KVL eller KU-LIFE, som det hedder i dag. I min verden vil det dog altid hedde KVL.

Anledningen var min venindes PhD-forsvar. Jeg havde glædet mig meget til at høre hendes forelæsning om hendes projekt, og hun leverede en god og lærerig præsentation. Bagefter var der spørgsmål fra opponenterne i 1½ time, og jeg var glad for, at jeg ikke var i den varme stol. Men min kloge veninde svarede godt, og hun bestod.

Her foregik dagens forsvar

Det var hyggeligt at komme tilbage til KVL. Jeg havde et par kurser derude på studiet, og der var en dejlig stemning, et godt studiemiljø, og gode studiefaciliteter på KVL. Jeg husker også underviserne som mere nærværende, end dem fra universitetet. Også var der masser af computere, vi kunne bruge til projektarbejde. På KU fandtes der nærmest ikke computere til projektbrug dengang omkring 2004. Så det var en helt ny verden at komme til KVL.

Og endelig så har KVL den legendariske fredagsbar A-vej og store gode fester. Min søster læste på KVL, så jeg har været med hende og vores fælles venner til en del fester på KVL, og det har altid været meget sjovt.


Og sidst men ikke mindst, så ligger KVL i smukke grønne omgivelser. Skulle jeg starte forfra på min uddannelse, ville jeg bestemt overveje KVL i højere grad end jeg gjorde for 11 år siden, da jeg valgte at læse på universitetet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar