22. juni 2010

Blogger-knækbrød

Jeg har bagt blogger-knækbrød, som jeg vil kalde dem. Der har været rigtig mange her i blogverdenen, der har bagt knækbrød. Hver gang jeg har set knækbrød i min Google Reader, har jeg tænkt, at det skal jeg altså prøve.

Og nu har jeg prøvet knækbrødbagningen. Og dem kan jeg bestemt godt blive forfalden til. De er bare rigtig gode og dejligt sprøde.


Jeg bagte knækbrødene med græskarkerner, solsikkekerner, hørfrø, lidt sesamfrø og lidt havregryn. De blev lige  lidt for tynde, så jeg spiser dem som snack fremfor med ost.


Jeg har allerede planer om flere knækbrød. Jeg vil prøve at lave nogen med udblødte rugkerner og rugmel også nogle af kernerne.

Opskriften på dem jeg bagte er:
1 dl græskarkerner
1 dl hørfrø
1 dl solsikkefrø
½ dl sesamfrø
½ dl havregryn
3½ dl hvedemel
½ tsk salt
½ tsk bagepulver
2 dl vand
1,25 dl olie

De tørre ingredienser blandes sammen. Olien og vandet tilsættes, og dejen blandes godt sammen. Dejen bliver meget fedtet.
Dejen rules ud mellem to stykker bagepapir ad to gange. Skær dejen ud i firkanter med en pizzaskærer.
Bag knækbrødene ved 180 grader varmluft i ca. 15-20 min. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar