30. juni 2010

Bøgerne i juni måned

Nu er det blevet tid til at gøre status for de bøger, jeg har læst i juni måned:
  • Daniel Silva: Ildens søn
  • Sophie van der Stap: Pigen med de ni parykker
  • Jussi Adler-Olsen: Fasandræberne
  • Jeanette Winterson: Powerbook'en
  • Elsebeth Egholm: Liv og legeme
  • Adam Thirlwell: Politik
Det er blevet til 6 bøger af meget forskellig karakter. Ildens Søn og Politik havde stået længe i min bogreol og samlet støv, mens Powerbook'en anden var et impulslån på biblioteket. Pigen med de ni parykker var juni måneds bogklubsbog.

Den mest spændende bog var Fasandræberne, den var meget intens og meget barsk. Powerbook'en og Politik gav mig noget at tænke over, og det havde jeg også håbet, at Pigen med de ni parykker ville, men bogen var ikke helt som jeg havde forventet.

Liv og legeme var spændende, men nu her 14 dage efter, jeg har læst den, er den allerede blegnet noget i hukommelsen. 

2 kommentarer:

  1. Spændende at læse hvad du synes om bøgerne. 'Liv og legeme' har jeg stående på reolen, den eneste af bøgerne om Dicte Svendsen jeg ikke er kommet i gang med at læse. Men mon ikke det sker en dag.

    SvarSlet
  2. Jeg vil sammenligne Liv og legeme med en film, der underholder, mens det varer, men den sætter ikke dybe spor.

    SvarSlet