29. maj 2010

Weekendmad

Fredagens mad blev rigtig let og snack-agtig, som vi kan lide det. Det er egentligt min kærestes maduge, men han var ude og drikke kaffe med et par venner, og jeg var alligevel ude og ose lidt, også smuttede jeg i Føtex og købte ind til aftensmad.

Og jeg købte ind til nachos med kylling. Det er en rigtig smovseret, og jeg ender altid med at spise, til jeg er stopmæt, når jeg endelig laver nachos.


Føtex havde helt perfekt modne avocadoer, så det var en nem opgave at lave gucamolen. Og der var også plads til lidt salat for at det hele ikke gik op i majschips. Og sammen med et glas vin var maden helt perfekt. 



Gucamole:
2 modne avocado
2 fed hvidløg
½ rødløg
citronsaft
lidt stødt koriander
3-4 dråber tabasco
salt og peber

Hvidløg og rødløg hakkes fint. Avocado moses og røres med citronsaft, så det ikke bliver brunt. Blandt hvidløg, rødløg og de forskellige krydderier i avocadoen. Stil det i køleskabet en times tid inden servering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar