22. maj 2010

Lad mig komme væk!

I dag har jeg været til midtvejsmøde med bogklubben. Det er et møde mellem de faste bogmøder, så i dag skulle vi ikke tale om bøger men alt muligt andet.

Vi mødtes til brunch på cafe Stella. Og allerede her var der ekstremt mange mennesker, og det var slet ikke så hyggeligt som en brunch burde være. Efter brunchen kæmpede vi os gennem Strøget og enormt store menneskemængder til Gina Tricot og derefter tilbage igen til HM. Vi havde ikke lige tænkt på, at der var karneval i dag, men vi så lidt af optoget inde fra HM. Se det var smart, for så havde vi det store overblik. 

Pu ha jeg kan slet ikke have så mange mennesker, og jeg var meget tilfreds, da jeg hoppede på cyklen ud mod Amager. Og en tur i Netto var nærmest en ren fornøjelse sammenlignet med Strøget. 

Jeg ved ikke om det er jydegenerne eller alderen, der slår igennem mod anti-menneskemylderet, men jeg gider det simpelthen ikke længere. Derfor går jeg heller ikke til FredagsRock i Tivoli længere, for der er også tit ekstremt mange mennesker. Jeg vil have plads og rum omkring mig. 

3 kommentarer:

  1. Jeg har det på samme måde og har altid haft det sådan.

    Jeg kan bare ikke med for mange mennesker på alt for lidt plads og Strøget er et helvede om lørdagen og endnu værre lørdage om sommeren, så jeg tror at sådan en dag som i dag, hvor der er karneval - der er jeg glad for at jeg ingen ærinder har inde omkring Strøget.

    Kan fortælle at der er også er godt fyldt op ude ved Fælledparken, der holder ihvertfald en hulens masse biler langs Nørre Allé.

    SvarSlet
  2. Dejligt at jeg ikke er alene om være et anti-mylder-menneske.

    Strøget er frygteligt på lørdage. Og de få gange jeg endelig er derinde på en lørdag tænker jeg også, hvorfor jeg dog fik den ide.

    SvarSlet
  3. Det værste er den rand af mennesker der står og spærrer oppe omkring Storkespringvandet når der er en eller anden form for optræden, for så kan det være en kamp at komme forbi.

    Hvis jeg endelig tager forbi Strøget en lørdag, så er jeg der når butikkerne åbner, for der er færrest mennesker.

    SvarSlet