25. maj 2010

Dårlig nyhed

I dag er Regeringens spareplan blevet vedtaget. Og desværre blev fertilitetsbehandlinger ramt af sparekniven.
http://politiken.dk/politik/article979384.ece
Det er planen at statsstøtten på 200 mio kroner skal fjernes, så man fremover skal betale for hjælpen til også det første barn, som man indtil ellers har fået 3 forsøg til.
Jeg er virkelig chokeret over beslutningen, da der jo mangler børn i Danmark. For mig virker det også lidt som et emne, der er blevet skjult til offentliggørelsen af planen, da det slet ikke har været fremme på samme måde som dagpengeplanen og besparelserne på børnepengene.

2 kommentarer:

  1. Ja, jeg synes også, at det virker temmelig selvmodsigende, når regeringen samtidig ønsker, at der bliver født flere børn. Det er bestemt ikke alle, der vil få råd til at betale det selv.

    SvarSlet
  2. Jeg er enig, jeg frygter også, at beslutningen vil betyde, at der bliver født færre børn i Danmark.

    SvarSlet