21. maj 2010

Altantid

Endelig blev det solskin og varmt vejr, også er vi rykket ud på altanen. Her i aften har vi grillet, drukket dejlig vin og nydt lyset, varmen og lydene fra alle de andre mennesker og hunde, der også nød det fine vejr.

Det er på sådan en aften her at Danmark er et dejligt land at bo i, og en altan er bare guld værd. Det er som om, at lejligheden får to rum mere her om sommeren.

Grillaftenen var lige ved at ende i en mindre brand, da der pludselig stod flammer ud gennem lufthuller på grillen. Heldigvis var manden hurtig med at slukke flammerne, så altanen ikke tog skade.

Jeg grillede nakkekoteletter, kartofler og spyd med champignon, rødløg og snackpeber. Desværre nåede kartoflerne ikke at blive færdigbagt til trods for at jeg havde snydt og kogt dem lidt først.


Jeg prøvede også at lave dessert ved at grille rabarber, men det var bestemt ikke godt. Det var meget surt, og vi lignede begge nogen, der havde spist en citron. Men så er den ide da afprøvet og dumpet.

Efter maden plantede jeg et par tomatplanter om til større krukker, så de kan komme ud på altanen og stå. Også såede jeg koriander og mere persille. Den persille jeg allerede har sået har det lidt skidt, så jeg prøver igen. 

1 kommentar:

  1. Mmm, lækkert med grillmad! Det er fantastisk med en altan ja, har også bare nydt at vi har en i dag :)

    SvarSlet