6. august 2009

Turist i København

Jeg var turist i København et par timer i dag. Jeg havde et par ærinder inde på Strøget, og da de var overstået, tog jeg kameraet frem for at fotografere København i sommerforklædning.

Jeg var omkring Amagertorv, Storkespringvandet, Kongens Nytorv og Nyhavn og fotografere. Og alle steder var det bare sort af mennesker, og jeg var bestemt ikke den eneste med et kamera om halsen. Jeg hørte mange forskellige sprog, og så turister, der gik rundt med kort.

Da jeg nåede Nyhavn, havde jeg set mennesker nok, så jeg gik ovre på den stille side, hvor der ingen sol er. Jeg købte en is hos Vaffelboden og satte mig ned til vandet på Havnegade, hvor der ikke var mange mennesker. Ved vandet havde jeg et godt overblik over alle bådene, der skulle ind i Nyhavn.

Og her fik jeg tanken: Hvorfor er det at vi mennesker, kun vil være de steder, hvor alle andre er? Altså oppe i Nyhavn var det helt sort af mennesker, mens 100 m derfra sad vi 5 mennesker fordelt på 100 m. Og jeg var nød at sidde der ved vandet helt alene.

Derfra gik turen hjem over Christianshavn til Amager. På Christianshavn studerede jeg butiksvinduer hos alt fra smykkebutikker til bagere. Vel hjemme nød jeg at være helt alene på altanen i den bagende sol.

En dejlig sommerdag :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar