4. august 2009

Ken Follett: Uendelige verden

Giv mig mere! Det er den fornemmelse, jeg sidder med, efter at have læst Uendelige verden af Ken Follett. Jeg er blevet virkelig godt underholdt af bogen, og jeg har haft meget svært ved at lægge den fra mig.

Bogen er en efterfølger til Jordens Søjler, og man følger fire børn fra de er ca. 10 år, og op gennem deres liv. Handlingen foregår i Kingsbridge i England i 1300-tallet. De fire børn repræsentere fire forskellige typer: Ralph, dræberen der vil have magt og frem i verdenen; Merethin hans bror, der er intellektuel og retfærdig; Caris, datter af en stor handelsmand i Kingsbridge og endelig Gwenda, en fattig landsbypige, der aldrig giver op.

Jeg er imponeret af, Ken Folletts gode beskrivelser af de forskellige personers følelser, intentioner, udseende og hvem, der er de gode og hvem der er de onde.

Jeg synes, Uendelige Verden er meget bedre end Jordens Søjler. Uendelige verden er skrevet ud fra personernes oplevelser af de forskellige begivenheder i Kingsbridge og omegn, og med knap så meget fokus på katedralbyggeri, som gjorde Jordens Søjler meget lang for mig.

Jeg vil anbefale bogen til alle, der vil have en stor læseoplevelse, og man skal ikke lade sig skræmme af de 1200 sider, som bogen er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar